Autodeler seksjon for Motor

Mer Lukk
Start søk etter reservedel ved å velge bil
Skiltnummer
Eller
Søk
Velg ønsket Motor bildeler kategori
Merkevarebildeler for Motor — produktkatalog
Radiatorslange
Radiatorslange
Ventil sikringskil
Ventil sikringskil
Termostat
Termostat
Tetning Termostat
Tetning Termostat
Vannpumpe
Vannpumpe
Vannpumpe Tetning
Vannpumpe Tetning
Svinghjul
Svinghjul
Sensor, innsugningsluft temperatur
Sensor, innsugningsluft temperatur
Radiator
Radiator
Kamaksellager
Kamaksellager
Oljekjøler
Oljekjøler
Svingningsdemper, tannrem
Svingningsdemper, tannrem
Ekspansjonstank
Ekspansjonstank
Gasspjeld Sensor
Gasspjeld Sensor
Fordeler og Tilbehør
Fordeler og Tilbehør
Tomgang reguleringsventil, luftforsyning
Tomgang reguleringsventil, luftforsyning
Tennspolen
Tennspolen
Motorolje
Motorolje
Tennplugger
Tennplugger
Sensor, gasspedalstilling
Sensor, gasspedalstilling
Glødeplugger
Glødeplugger
Tetning AGR
Tetning AGR
Pluggledninger
Pluggledninger
Trykklufteventil, lader
Trykklufteventil, lader
Tetnings helsett, motor
Tetnings helsett, motor
Veivakselsensor
Veivakselsensor
Toppakning
Toppakning
Tetning, oljefilter hus
Tetning, oljefilter hus
Toppdekselpakning
Toppdekselpakning
Innløpsventil
Innløpsventil
Ventiltetning
Ventiltetning
Monteringssett, lader
Monteringssett, lader
Innsugspakning
Innsugspakning
Lambdasonde
Lambdasonde
Eksospakning
Eksospakning
Motor Elektrikk
Motor Elektrikk
Tetningssett Veivhus
Tetningssett Veivhus
slange, varmeutveksler-oppvarming
slange, varmeutveksler-oppvarming
Bunnpannepakning
Bunnpannepakning
Kjølevæskeflens
Kjølevæskeflens
Snekkehustetning
Snekkehustetning
Tannhjul, akseltetningsring
Tannhjul, akseltetningsring
Turboladertetning
Turboladertetning
Ladeluftslange
Ladeluftslange
Tenningsmodul
Tenningsmodul
Tetningsring Dyseholder
Tetningsring Dyseholder
Styreapparat, glødetid
Styreapparat, glødetid
Fuel Rail
Fuel Rail
Slanger og Ledninger
Slanger og Ledninger
Flens Forgasser
Flens Forgasser
Oljefilter
Oljefilter
Styrerulle-kilerem
Styrerulle-kilerem
Luftfilter
Luftfilter
Motor- / understellbeskyttelse
Motor- / understellbeskyttelse
Drivstoffilter
Drivstoffilter
Sensor, sugerørtrykk
Sensor, sugerørtrykk
Nivågivare
Nivågivare
Sensor, motoroljestand
Sensor, motoroljestand
Brennstofftrykkregulator
Brennstofftrykkregulator
Ventil, luftstyring-sugeluft
Ventil, luftstyring-sugeluft
Temperaturbryter, radiator ventilator
Temperaturbryter, radiator ventilator
Tetning, veivhuslufting
Tetning, veivhuslufting
Kjølevifte
Kjølevifte
sportluftfilter
sportluftfilter
Sylindertopp Hette
Sylindertopp Hette
Remskiveskrue
Remskiveskrue
Ventilføring og Tetning og Innstilling
Ventilføring og Tetning og Innstilling
rør, sylinderhodelufting
rør, sylinderhodelufting
Sylindertoppskrue
Sylindertoppskrue
Kjølevæsketank
Kjølevæsketank
Oljepåfyllingslokk og Tetning
Oljepåfyllingslokk og Tetning
Remstrammer, tannrem
Remstrammer, tannrem
Sylindertopp
Sylindertopp
kamakselregulering
kamakselregulering
Gasskabel
Gasskabel
Kjølevannstetning
Kjølevannstetning
Innsugningsmanifold
Innsugningsmanifold
Eksosmanifold
Eksosmanifold
Intercooler
Intercooler
Veivakselskiver
Veivakselskiver
Kamaksel
Kamaksel
Mellomaksel og Utjevningsaksel
Mellomaksel og Utjevningsaksel
Slepearm
Slepearm
Veivaksel Tetningsring
Veivaksel Tetningsring
Ventilløfter
Ventilløfter
Fordelerlokk
Fordelerlokk
Registerreim
Registerreim
Turbolader
Turbolader
Registerreimsett
Registerreimsett
Drivkjede
Drivkjede
Registerkjede
Registerkjede
Remskive Veivaksel
Remskive Veivaksel
Glideskinne
Glideskinne
Avdekning Tannrem
Avdekning Tannrem
Strammer Styrekjed
Strammer Styrekjed
Frostvæske
Frostvæske
Eksosventil
Eksosventil
Veivaksel
Veivaksel
Kileribberem
Kileribberem
Innsprøytningsdyse
Innsprøytningsdyse
Strammerull, kilerem med ribber
Strammerull, kilerem med ribber
Høytrykkspumpe
Høytrykkspumpe
Styrerulle-kileribberem
Styrerulle-kileribberem
Luftmengdemåler
Luftmengdemåler
Remstrammer, kileribberem
Remstrammer, kileribberem
Forgasser og Tilbehør
Forgasser og Tilbehør
Kilerem
Kilerem
Fordelerrotor
Fordelerrotor
Vannpumpe + Registerreimsett
Vannpumpe + Registerreimsett
AGR Kjøler
AGR Kjøler
Oljetrykkventil
Oljetrykkventil
Kileribberemsett
Kileribberemsett
Peilepinne
Peilepinne
Styrerulle-kilerem tannrem
Styrerulle-kilerem tannrem
oljeledning, lader
oljeledning, lader
Trykk Sensor
Trykk Sensor
Tetningsring Oljekjøler
Tetningsring Oljekjøler
Styreapparat, motormanagement
Styreapparat, motormanagement
Bunnpanne
Bunnpanne
Bankesensor
Bankesensor
Oljepluggspackning
Oljepluggspackning
Oljetrykksgiver
Oljetrykksgiver
Oljepumpe
Oljepumpe
Sensor, kjølemiddelstand
Sensor, kjølemiddelstand
Tetning Oljepumpe
Tetning Oljepumpe
Kamakselsensor
Kamakselsensor
Sugerør Oljepumpe
Sugerør Oljepumpe
styreventil, kamakseljustering
styreventil, kamakseljustering
Kamaksel Tetningsring
Kamaksel Tetningsring
Oljeplugg
Oljeplugg
skrue, lagerbukk-veivaksel
skrue, lagerbukk-veivaksel
Tetning, oljepåfyllingsstuss lås
Tetning, oljepåfyllingsstuss lås
Stempelstang
Stempelstang
Svinghjulskrue
Svinghjulskrue
Veivaksellager
Veivaksellager
Akseltetning, oljepumpe
Akseltetning, oljepumpe
Rådeboks
Rådeboks
Radiatorvifte Kobling
Radiatorvifte Kobling
Bolt / Mutter Stempelstangskrue
Bolt / Mutter Stempelstangskrue
Tannhjul, kamaksel
Tannhjul, kamaksel
Motorstempel
Motorstempel
Slange, veivhuslufting
Slange, veivhuslufting
Stempelringer
Stempelringer
Veivaksellager
Veivaksellager
Frostplugg
Frostplugg
Registerkjedesett
Registerkjedesett
Sylinderløpbøssing
Sylinderløpbøssing
Radiator Cap
Radiator Cap
Motorfeste
Motorfeste
Plugg, tennplugg
Plugg, tennplugg
Trykkomformer
Trykkomformer
tetningsring, laseluftslange
tetningsring, laseluftslange
EGR Ventil
EGR Ventil
Strammerull, kilerem
Strammerull, kilerem
Kjølevæsketemperatursensor
Kjølevæsketemperatursensor
Tetningssett topplokk
Tetningssett topplokk
Vakuumpumpe, bremseanlegg
Vakuumpumpe, bremseanlegg

Motor bildeler - all viktig informasjon om operasjonsmetode, montering, diagnostikk og levetid

Motoren er en enhet som har til hensikt å omforme en hvilken som helst form for energi til mekanisk drift. Motoren er den viktigste delen av anordningen på et kjøretøy. Dette element er en kilde til mekanisk energi, som gir bevegelsen av kjøretøyet.

Motortyper

Etter hvilken type energiomforming:

  • ICE (internal combustion engine / ICE (forbrenningsmotor). Den konverterer kjemisk energi fra drivstoff forbrenning til bevegelse.
  • Motor. Den utfører omdannelsen av elektrisk energi til bevegelse. Brenselceller eller akkumulatorbatterier er kilden for elektrisk energi.
  • Hybridsystem. Det er et system som kombinerer en forbrenningsmotor og en elektrisk motor, og har parallell eller alternativ drift.

Etter strukturen i hvordan forbrenningsmotorer er delt:

  • Gassturbin. Den viktigste mekanisme for omforming av energien i bevegelse er en gassturbin.
  • Stempelet. Termisk energi blir omdannet til bevegelse ved hjelp av veivmekanismen.
  • Rotary-stempel. Rotering av trekantet rotor i en sylinder med en spesiell profil omdanner energien i bevegelse.

Etter den brenseltype forbrenningsmotorer er delt opp i:

  • bensin;
  • diesel;
  • gass.

Etter hvilken måte drivstoffblandingen forberedes for forbrenningsmotorer skilles:

  • Forgasser. Brennbar blanding er gjort i forgasseren, som er et ledd i kraftsystemet; målet er å sikre det ideelle forholdet mellom luft og flytende drivstoff.
  • Injektor. Bensininnsprøytning leverer drivstoff gjennom dyser direkte inn i sylinderen eller inntaksmanifold.

Etter antall og plassering av sylindrene forbrenningsmotorer er delt inn i:

  • På linje. Sylindrene er organisert på en rad.
  • Motsatt. Sylinderne er arrangert i to rekker, vinkelen mellom radene er 180 °.
  • V-formet. Sylinderne er arrangert i to rekker, vinkelen mellom rekkene varierer fra 45 ° til 120 °.
  • VR-formet. Sylindrene er arrangert og forskjøvet i 2 rader. Vinkelen mellom radene er 10 ° -20 °. Det er en blanding av På linje og V-formet sylinder 'arrangement.
  • W-formet. Sylindrene er kompakt arrangert i 3 eller 4 rader.
Grunnleggende mekanismer og systemer for forbrenningsmotoren
  • Veivmekanisme. Under påvirkning av gasstrykkrefter konverteres det frem- og tilbakegående bevegelse av stempelet inn i sirkulær bevegelse av veivakselen.
  • Gassdistribusjonsmetode. Avhengig av hvilken type motor, er dens formål å sikre riktig tilførsel av den brennbare blandingen, eller luft inn i sylinderen, i tillegg til å lede avgassene bort.
  • Kjølesystem. Det regulerer temperaturen i motoren og dens komponenter.
  • Smøresystemet. Det gir en reduksjon av friksjon mellom mekaniske deler, detaljkjøling, og utfører også avledning av slitasje produkter.
  • Drivstoff feed system. Det er ansvarlig for fremstilling av luft-brennstoffblandingen, dens leverer til sylindrene og fjerning av forbrenningsprodukter fra sylinderne
  • Tenningssystemet. Tenningen av drivstoffblandingen i sylindrene blir utført ved hjelp av elektrisk gnist.
Utnyttelse

Driften av motoren påvirkes av faktorer som driftsforhold, temperaturregime, systematisk belastning, drivstoffkvalitet, oljekvalitet, kvaliteten av eksossystemdrift, etc. For å unngå problemer, må du skifte olje og bensinfilteret hver 7,5-10 tusen kilometer. Drivstofftank renhold 1-2 ganger i året vil gi bedre drift av bilen. Dessuten, ikke overse kjørelengdeindeksene ved registerreimutskifting. Registerremmen må byttes hver 60.000 kilometer. Oppmerksomhet bør rettes mot kvaliteten på motorreservedeler og drivstoff kvalitet.Ønsket om å spare penger på bekostning av disse elementene er rett og slett upassende. Grunnleggende regler for utnytting har ikke blitt kansellert: varm opp motoren før du kjører, ikke overbelast motor med urimelig høyt turtall, gjennomfør regelmessig teknisk vedlikehold. Regelmessig oljenivå og kjølevæskenivå kontroll vil også spare deg fra mange problemer med motoren. Dersom det er en turboladet dieselmotor montert under panseret på bilen din, må du huske at det ikke er anbefalt å slå av motoren rett etter at bilen stoppes, og at langsiktig drift på tomgang påvirker strømenheten dårlig.

Tegn på motorstopp
  • økt forbruk av olje;
  • økt forbruk av drivstoff;
  • klart uttrykt farge på avgasser;
  • belegg på tennplugger;
  • ustabil drift av motor;
  • senking av motoreffekten;
  • støt, fremmede lyder og kraftige vibrasjoner under motordrift;
  • lavt oljetrykk;
  • overoppheting.
Årsaker til motorstopp
  • feil bruk av drivstoff feed systemet;
  • utslitt tilstand på veivstangens og sveiv lagrene;
  • avleiringer på veggene i forbrenningskammeret;
  • utslitt tilstand på ventilfjærer;
  • brudd på tetthet i inntakssystemet;
  • tilstedeværelse av sediment i innsugningssystemet;
  • ventil forstyrrelse;
  • forurensning i kjølesystemet;
  • utslitt tilstand på sylinderforinger;
  • feil bruk av drivstoffsystemet;
  • feil bruk av gassdistribusjonsmekanisme;
  • utslitt tilstand på stempelringene og deres spor;
  • lavt nivå av kompresjon i sylindrene.
Reparasjon av motoren

Kompleksiteten i motorens konstruksjon og dens interaksjon med mange forskjellige systemer tillater, i tilfelle noen problemer med strømenheten, å reparere eller erstatte de nødvendige delene, ikke hele mekanismen. Men disse faktorene, hvis de ikke gjør det umulig, kompliserer virkelig muligheten for å reparere motoren uavhengig av hverandre. For å korrigere svikt er det nødvendig å søke om å spesialisert tjeneste. Dyktige spesialister vil raskt utføre diagnostikk, finne ut årsaken til problemet og reparere elementet. Dette gjelder både mindre problemer og motoroverhaling. Men du bør vite at prisen for reparasjon av motoren ikke vil være den du setter pris på.

Fordeler med å arbeide med oss

Hvis du søker etter billige kvalitetsreservedeler - vår nettside vil sikkert hjelpe deg. Du trenger ikke lenger å bruke tid og energi for å søke etter motor detaljer og andre reservedeler - vi har satt sammen alt for deg i vår katalog. Velg motormodellen, oppgi all nødvendig for informasjonen for levering og gjør en bestilling. På vår side finner du et bredt utvalg av reservedeler, attraktive priser og best service. Dersom du ønsker å kjøpe på nettet - kjøp på vår hjemmeside!

Mer
Top 10 bestselgere fra Motor seksjon
Anbefalte reservedeler Motor seksjon. Dette er salgshitene. Kjøp våre bestselgende varer eller oppdag et stort utvalg av andre attraktive tilbud
  • MAHLE ORIGINAL Oljefilter
    Artikkelnummer: OX 153D3
    På lager
    50,00 kr
    Du sparer: 33%
    37,21 kr
    ekskl. MVA ,
    Levering Fra 220,00 kr
    • Ytre diameter [mm]: 64,3
    • Høyde [mm]: 115,0
    • innvendig diameter 1 [mm]: 31,4
    • Innvendig diameter [mm]: 31,4
    • Filtertype: Filterinnsats
    • Høyde 1 [mm]: 105,1
    • Renovert: Helt nye
  • TOPRAN Tetningsring, oljeplugg
    Artikkelnummer: 721 131
    På lager
    -12%
    2,36 kr
    2,08 kr
    ekskl. MVA ,
    Levering Fra 220,00 kr
    • Material: kobber
    • Innvendig diameter [mm]: 16
    • Ytre diameter [mm]: 22
    • Tykkelse [mm]: 2
    • Renovert: Helt nye
  • MAHLE ORIGINAL Oljefilter
    Artikkelnummer: OX 171/2D
    På lager
    69,00 kr
    Du sparer: 18%
    51,23 kr
    ekskl. MVA ,
    Levering Fra 220,00 kr
    • Ytre diameter [mm]: 71,88
    • Høyde [mm]: 99,0
    • innvendig diameter 1 [mm]: 25,55
    • Innvendig diameter [mm]: 19,5
    • Filtertype: Filterinnsats
    • Høyde 1 [mm]: 82,0
    • Ytre diameter 1 [mm]: 65,0
    • Diameter 4 [mm]: 10,8
    • Renovert: Helt nye
  • ELF Motorolje
    Artikkelnummer: 2202840
    På lager
    -12%
    280,19 kr
    246,57 kr
    (49,31 kr for 1 liter)
    ekskl. MVA ,
    Levering Fra 220,00 kr
    • viskositetsklasse SAE: 10W-40
    • Innhold [liter]: 5
    • olje: delsyntetisk olje
    • Spesifikasjon: API SN, ACEA A3, API CF, ACEA B4
    • Produsentfrigivning: MB 229.1, VW 501 01, Fiat 9.55535-G2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00
    • Produktlinje: Evolution
    • Versjon: 700 STI
    • Tank design: Flaske
    • Renovert: Helt nye
  • BOSCH Oljefilter
    Artikkelnummer: 1 457 429 249
    På lager
    -12%
    90,80 kr
    79,90 kr
    ekskl. MVA ,
    Levering Fra 220,00 kr
    • Høyde [mm]: 69
    • Filtertype: Filterinnsats
    • Diameter [mm]: 64
    • Diameter 1 [mm]: 29
    • Renovert: Helt nye
  • CASTROL Motorolje
    Artikkelnummer: 15218F
    På lager
    -12%
    368,77 kr
    324,52 kr
    (64,90 kr for 1 liter)
    ekskl. MVA ,
    Levering Fra 220,00 kr
    • viskositetsklasse SAE: 5W-40
    • Innhold [liter]: 5
    • olje: fullsyntetisk olje
    • Spesifikasjon: API SM, ACEA A3, API CF, ACEA B3, ACEA B4
    • Produsentfrigivning: MB 229.3, BMW Longlife-01, VW 502 00, VW 505 00
    • Produktlinje: GTX
    • Versjon: A3/B4
    • Tank design: Kanne
    • Renovert: Helt nye
  • BOSCH Glødeplugg
    Artikkelnummer: 0 250 402 002
    På lager
    -12%
    155,47 kr
    136,81 kr
    ekskl. MVA ,
    Levering Fra 220,00 kr
    • Lengde [mm]: 106
    • Nominell spenning [V]: 5
    • Glødepluggutføring: stavformet glødeplugg, etterglød mulig
    • Monteringsdybde [mm]: 32
    • Tilkoblingsteknikk: PIN
    • Strammemoment til [Nm]: 15
    • Trekkdreiemoment fra [Nm]: 10
    • Konushelling: 63
    • gjengemål 1: M 10 x 1
    • Renovert: Helt nye
  • BOSCH Oljefilter
    Artikkelnummer: 1 457 429 192
    På lager
    -12%
    87,16 kr
    76,70 kr
    ekskl. MVA ,
    Levering Fra 220,00 kr
    • Høyde [mm]: 140,5
    • Filtertype: Filterinnsats
    • Høyde 1 [mm]: 95,2
    • Diameter [mm]: 70,5
    • Diameter 1 [mm]: 15,2
    • Diameter 2 [mm]: 70500
    • Renovert: Helt nye
  • BOSCH Glødeplugg
    Artikkelnummer: 0 250 403 009
    På lager
    -12%
    143,96 kr
    126,68 kr
    ekskl. MVA ,
    Levering Fra 220,00 kr
    • Lengde [mm]: 130
    • Nominell spenning [V]: 4,4
    • Glødepluggutføring: stavformet glødeplugg, etterglød mulig
    • Monteringsdybde [mm]: 28
    • Tilkoblingsteknikk: PIN
    • Strammemoment til [Nm]: 20
    • Trekkdreiemoment fra [Nm]: 15
    • Konushelling: 63
    • gjengemål 1: M 10 x 1
    • Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2: uten trykksensor
    • Renovert: Helt nye
  • BOSCH Tennplugg
    Artikkelnummer: 0 242 240 593
    På lager
    -12%
    35,77 kr
    31,48 kr
    ekskl. MVA ,
    Levering Fra 220,00 kr
    • Nøkkelvidde: 16
    • Utvendige gjenger [mm]: 14
    • Gjengelengde [mm]: 19
    • senderanlegg [mm]: 3
    • Gjengestigning [mm]: 1,25
    • Elektrodeavstand [mm]: 0,8
    • Tiltrekningsdreiemoment [Nm]: 28
    • Pol. antall: 1
    • Tiltrekkingsvinkel [grad]: 90
    • Renovert: Helt nye